Oι Κρουστικοί Υπέρηχοι στην Πελματιαία Απονευρωσίτιδα ( Άκανθα Πτέρνας)

Η πελματιαία απονεύρωση αποτελεί ινώδη ιστό μεταξύ της πτέρνας και των κεντρικών φαλάγγων των δακτύλων. Σχηματίζεται κυρίως από επιμήκης κολλαγόνες ίνες. Η πελματιαία απονευρωσίτιδα είναι συχνή πάθηση του ποδιού και η πιο συχνή αιτία πόνου στην πτέρνα. Οφείλεται περισσότερο σε εκφύλιση παρά σε φλεγμονή της πελματιαίας απονεύρωσης και χαρακτηριστικά συνοδεύεται από πόνο στην έσω επιφάνεια της πτέρνας κατά τη βάδιση μετά το πρωινό ξύπνημα ή μετά το περπάτημα που ακολουθεί την ξεκούραση.

Οι κρουστικοί υπέρηχοι είναι μια αποτελεσματική συντηρητική θεραπεία και χωρίς παρενέργειες για την αντιμετώπιση της πελματιαίας απονευρωσίτιδας. Ο μηχανισμός δράσης των ακουστικών κυμάτων που χρησιμοποιεί η θεραπεία αυτή περιλαμβάνει σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες την καταστροφή των μικρών αισθητικών νευρικών ινών του πόνου και την αύξηση της μικροκυκλοφορίας της πάσχουσας περιοχής με τη δημιουργία νεοαγγείωσης. Η μέθοδος αυτή επιτυγχάνει επίσης τη σύνθεση του κολλαγόνου και την αναγέννηση των εκφυλισμένων κολλαγόνων ινών.

Για τους λόγους αυτούς τα τελευταία έτη οι κρουστικοί υπέρηχοι τους οποίους έχουμε εφαρμόσει σε μεγάλη σειρά ασθενών στο κέντρο μας, θεωρούνται η πλέον σύγχρονη και αποτελεσματική μη επεμβατική και χωρίς φάρμακα θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας.

Τι είναι η θεραπεία με τους κρουστικούς υπερήχους (Shockwave);
Η θεραπεία με Shockwave μεταφέρει υψηλή ενέργεια μέσω ακουστικών κυμάτων σε επώδυνες περιοχές του σώματος, προκαλώντας μείωση του πόνου και ενεργοποιώντας τις διαδικασίες επούλωσης και αναγέννησης των ιστών. Έχει ιδιαίτερα ευεργετικά αποτελέσματα στον επίμονο πόνο των τενόντων και των μυών αλλά και στις αρθρίτιδες όπως του γόνατος.

Πού είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική η θεραπεία με κρουστικούς υπερήχους ;
Η θεραπεία με shockwave αποτελεί εξαιρετική επιλογή για οξείες και χρόνιες τενοντίτιδες και επίμονους πόνους στην περιοχή του ώμου, του αγκώνα, του γόνατος και του πέλματος.

Η θεραπεία με shockwave είναι επώδυνη;
Με τα σύγχρονα μηχανήματα όπως αυτό που διαθέτουμε στο Ορθοπαιδικό μας Κέντρο η θεραπεία δεν είναι καθόλου επώδυνη και δυσάρεστη. Θα αισθανθείτε μια απαλή δόνηση μόνο στην περιοχή που θεραπεύεται με τη μέθοδο αυτή. Εξάλλου η ένταση των ακουστικών κυμάτων ρυθμίζεται και προσαρμόζεται ανάλογα με την κατάσταση κάθε ασθενούς.

Πόσο διαρκεί η θεραπεία και πόσες συνεδρίες θα χρειαστώ;
Μια τυπική θεραπεία διαρκεί 10 με 15 λεπτά και θα χρειαστείτε περίπου 5 με 10 θεραπείες ανάλογα με τη χρονιότητα και το μέγεθος του προβλήματος. Οι συνεδρίες γίνονται 1 με 2 φορές κάθε εβδομάδα. Συνήθως κάθε 4 ημέρες. Η βελτίωση είναι προοδευτική αλλά θα αισθανθείτε ανακούφιση από την πρώτη κιόλας συνεδρία.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της θεραπείας με τους κρουστικούς υπερήχους;
H θεραπεία αυτή είναι μη επεμβατική και χωρίς φάρμακα και προσφέρει άμεση ανακούφιση από τον πόνο σε μια σειρά παθήσεων του ώμου, του αγκώνα, του γόνατος, του ποδιού αλλά και της Σπονδυλικής Στήλης. Μπορεί να εφαρμοστεί στην πλεοψηφία των ασθενών με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Δρ Αντώνιος Αγγουλές

Χειρουργός Ορθοπαιδικός